Zespół Szkół Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika    ul. Bałtycka 37, 10-144 Olsztyn, tel. (89) 527 37 58, fax. (89) 527 35 01, sekretariat@ekonomik.olsztyn.pl


PROMOCJA

e-Dziennik

Plan lekcji

Rekrutacja 2020

Wirtualny Spacer

Matematyka w zarządzaniu

Bursa nr 1

Ekonomik dla Niepodległej

COVID-19
2019-10-01 14:46 przez Administrator ZSE

Najbardziej przedsiębiorcze nastolatki w Polsce z Ekonomika!


Jesteśmy na podium! Uczniowie Zespołu Szkół Ekonomicznych: Alicja Wolińska, Dominik Figlant, Michał Wielesik zajęli III miejsce w Finale Ogólnopolskim konkursu Najlepsze Zajęcia z Przedsiębiorczości. Etap wojewódzki też należał do Ekonomika.
Ale od początku. W XV edycji konkursu Najlepsze Zajęcia z Przedsiębiorczości uczniowie pięciu klas z naszej szkoły uczestniczyli w zajęciach prowadzonych przez organizatorów konkursu - przedstawicieli Studenckiego Forum Business Centre Club. Podczas lekcji rozwiązywano case study metodą burzy mózgów. Powstały świetne pomysły rozwiązań. Nie przypadek, a chęć szczera zrobi ze mnie milionera! To hasło przewodnie konkursu.
Do konkursu stanęło 5 drużyn... i wszystkie wygrały etap międzyszkolny:
Drużyna 1: Rafał Pierzynowski Hubert Szewczyk, Jakub Winiarski
Drużyna 2: Alicja Rojek, Julia Radziun, Oliwia Skalska
Drużyna 3: Alicja Wolińska, Michał Wielesik, Dominik Figlant
Drużyna 4: Natalia Zarachowicz, Agata Kraska, Kacper Moskalik
Dużyna 5: Paulina Seliwiak, Klaudia Olender, Nina Prusińska

W ramach etapu międzyszkolnego uczniowie rozwiązali case study start-up tworzącego darmowe kursy wideo z matematyki dla licealistów oraz kursy z przedmiotów finansowych dla studentów.
Zespoły opracowały całą kampanię reklamową firmy, założyły strony reklamowe. Uczniowie nagrali filmy na kanał YouTube, dystrybuowali reklamy poprzez social media i z pomocą influencerów. Ich praca została doceniona przez kapitułę konkursową. Trzy zespoły z pięciu wygrały etap wojewódzki.
Etap wojewódzki odbywał się już w czasie pandemii, ale to nie zmniejszyło zapału do pracy. Kolejne zadanie dotyczyło właśnie ówczesnej sytuacji. Uczestnicy etapu musieli utrzymać na rynku przedsiębiorstwo, które w związku z ogólnopolską kwarantanną utraciło klientów. Pomysły i dojrzałe rozwiązania zaskoczyły jury.
W finale ogólnopolskim postawiono przed uczestnikami ambitne zadanie, by w ciągu 30 godzin stworzyć kampanię marketingową online konkretnego produktu, wykorzystując cross marketing, influencer marketing, real-time marketing lub viral marketing. Należało też stworzyć prototyp elementu kampanii i wszystko przedstawić podczas elevator pitch. Zadanie bardzo trudne, ale nie dla nas.
Zwycięska drużyna tak opisuje zmagania:
O wzięciu udziału w konkursie zgodnie zdecydowaliśmy już na prelekcjach zorganizowanych przez Najlepsze Zajęcia z Przedsiębiorczości. Nie spodziewaliśmy się jednak, że ten mały krok zabierze nas aż na podium najbardziej przedsiębiorczych nastolatków w Polsce. Każdy z etapów był dla nas zabawą naszą kreatywnością i poszukiwaniem niestandardowych rozwiązań. Postanowiliśmy nie bać się naszych pomysłów i wprowadzać je, nawet jeśli były ryzykowne i mogły wykluczyć nas z konkurencji. Opłaciło się! I to już pewne: to nie ostatni raz, kiedy wzięliśmy udział w konkursie NZP. Zdobytą praktykę spróbujemy przekuć w pierwsze miejsce. Motywuje nas niedosyt, ale także bogata pula nagród, która niestety w tym roku musiała zostać zmniejszona z powodu komplikacji związanych z epidemią (nie odpuścimy).

Do zobaczenia za rok!