Zespół Szkół Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika    ul. Bałtycka 37, 10-144 Olsztyn, tel. (89) 527 37 58, fax. (89) 527 35 01, sekretariat@ekonomik.olsztyn.pl

PROMOCJA

Wykaz podręczników 2019/2020

Ekonomik dla Niepodległej
Ponad 2 tygodnie temu, 2019-10-29 przez Administrator ZSE

Uczniowie klas trzecich na wymianie w niemieckim Oldenburgu

To już kolejna edycja projektu. W tym roku wyjechaliśmy do Oldenburga we wrześniu.

Po przybyciu do Oldenburga po ponad 20 godzinach podróży autobusem odbyło się pierwsze spotkanie. Zapoznanie zaczęło się od „speed dating”, a zakończyło w kawiarni po interesującej grze miejskiej Geo-Cache.

W ciągu następnych dwóch dni uczniowie z wymiany zostali zabrani do różnych firm szkoleniowych. W ciągu tych dwóch dni poznaliśmy niemieckie firmy i zdobyliśmy pierwsze doświadczenia na temat procesów pracy. Niektóre firmy szkoleniowe zorganizowały wycieczki z przewodnikiem, aby poznać system szkoleń.

Wieczór zakończyliśmy wizytą w kręgielni, a następnie wspólnym spotkaniem w kawiarni.

Następnego dnia wszyscy spotkaliśmy się razem w szkole partnerskiej, BBS Haarentor w Oldenburgu, aby wymieniać pomysły w mieszanych grupach niemiecko-polskich na temat różnic między krajami i naszą edukacją.

Najważniejszym punktem wizyty w Oldenburgu była jednodniowa wycieczka do Bremerhaven. Rano pojechaliśmy autobusem nad Morze Północne. Wizytę w mieście portowym rozpoczęliśmy od zwiedzania Niemieckiego Domu Emigranta (Deutsches Auswandererhaus), wyróżnionym jako Europejskie Muzeum roku 2007, w którym zwiedzający podążają śladami ponad siedmiu milionów ludzi, którzy wyprawili się z Bremerhaven na drugą stronę Atlantyku. W muzeum uczestniczyliśmy w warsztatach, podczas których razem z uczniami z Niemiec tworzyliśmy podcasty. Każda grupa nagrywała krótką historię na temat różnych emigrantów. Po opuszczeniu muzeum udaliśmy się w rejs po porcie.

Wymiana zakończyła się wspólnym wieczorem podsumowującym, podczas którego mieliśmy wspólny grill, oceniliśmy wymianę i odsłuchaliśmy podcasty stworzone przez wszystkich uczestników.

Podsumowując, można powiedzieć, że ta udana wymiana przyniosła nie tylko nowe przyjaźnie między uczniami z różnych krajów, ale także poznanie pięknego kraju niemieckiego i przełamanie wielu stereotypów. Pobyt w Niemczech był wspaniałym doświadczeniem, które na długo pozostanie w pamięci. Podczas wymiany naszych uczniów klas trzecich w Oldenburgu, przy wsparciu Polsko - Niemieckiej Współpracy Młodzieży została utrwalona przyjaźń polsko-niemiecka.

Wymiana ta była wspierana przez Polsko – Niemiecką Współpracę Młodzieży (PNWM).