Zespół Szkół Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika    ul. Bałtycka 37, 10-144 Olsztyn, tel. (89) 527 37 58, fax. (89) 527 35 01, sekretariat@ekonomik.olsztyn.pl


PROMOCJA

e-Dziennik

Plan lekcji

Rekrutacja 2021

test

Matematyka w zarządzaniu

Bursa nr 1

Ekonomik dla Niepodległej

COVID-19
2021-01-28 10:43 przez Administrator ZSE

Kreatywni na „zdalnym”


Nauczanie zdalne trwa już bardzo długo. Jednak trzeba przyznać, że ten trudny okres uczniowie Technikum nr 7 potrafią sobie urozmaicić. Doskonalą poruszają się w świecie cyfrowym. Realizacje ich pomysłów niejednokrotnie zaskakują belfrów.

Przygotowują oryginalne prace, projekty, które stanowią urozmaicenie lekcji online.

Klasa 3B w trakcie omawiania "Wesela" S. Wyspiańskiego wykonała projekt, którego celem była interpretacja aktu II. Każda grupa twórczo przedstawiała bohatera i zjawę, która mu się ukazuje. Uczniowie nagrali świetne filmiki, rysowali ilustracje, które zostały połączone w animacje. Cały projekt zakończył się sukcesem i najwyższymi ocenami w skali.

Z kolei 3G w inny sposób uatrakcyjniła omawianie „Wesela” - w grupach przygotowała na tzw. jamboardach (interaktywnych tablicach umożliwiających wspólną pracę), plan sali weselnej- element zaniedbany przez Wyspiańskiego, a nieodzowny na dzisiejszych uroczystościach. Nie mógł to jednak być czysty wymysł- służył zapamiętaniu relacji między bohaterami.

Klasa 3A udowodniała, że matematyką można się bawić- rozwiązując zadania, grała w Milionerów. Popularne stało się też wykorzystywanie narzędzi takich jak geogebra -wykresów do wizualizacji zagadnień.

1ER i 2A świetnie poradziły sobie w roli redaktorów gazet, ale też miały nie lada wyzwanie- stworzyli atrakcyjne „Antyczne Newsy” i „Nowinki z Soplicowa”. W oryginalny i skrzący się dowcipem sposób podsumowali swą naprawdę imponującą wiedzę o epoce czy lekturze. Tworząc czasopismo, skorzystali z szablonu interaktywnego, dzięki czemu ich artykuły przypominały wizję J. K. Rowling- w pracach znalazły się animacje, piosenki, filmik. Można było przeczytać wywiad z Antygoną czy recenzję starożytnego spektaklu, a w piśmie o „Panu Tadeuszu” poczytać o modzie, romansach, zbrodniach czy nawet znaleźć przepis na słynną czarną polewkę.

Bardzo ciekawe są też projekty wykonywane na przedmiotach zawodowych. Np. hotelarze projektowali restauracje, pokoje hotelowe i recepcje. Nagrywali profesjonalne filmiki, na których gotowali. Ekonomiści założyli wirtualny portfel i uczyli się inwestować na giełdzie. Uczniowie klasy 1ER założyli internetowy poradnik dla kredytobiorców. Adepci zawodu technik organizacji turystyki tworzą multimedialne ulotki promujące atrakcyjne miejsca, piszą je w 3 językach. Na zajęciach informatycznych młodzież wykorzystuje swe umiejętności np. w zakresie wektoryzacji grafik. Oktawian Kausz z kl. 3J przygotował aplikację „Renesans”, dzięki której wygrał konkurs informatyczny „Szlakiem Mikołaja Kopernika i dalej w Kosmos”.

Warto też wspomnieć o inicjatywach pozalekcyjnych. Uczniowie potrafią się zorganizować, np. rozreklamowali akcję zbiórki i pracę wolontariusza w schronisku dla zwierząt w Tomarynach. Klasa 2P nagrała zdalnie kolędę- animowany teledysk z autorskim tekstem dostępny jest na FB Zespołu Szkół Ekonomicznych.

Okazuje się, że wbrew obiegowej opinii nauczanie zdalne nie jest czasem straconym. Kreatywni uczniowie, zainspirowani przez swoich nauczycieli, potrafią stworzyć niebanalne projekty, ujawniają się ukryte talenty. Ważne jest też to, że te projekty uczniowie Technikum nr 7 wykonują z reguły w grupach, co daje namiastkę bycia razem, na przekór kwarantannie.

Galeria artykułu